, ,

Bitcoin’s Satoshi Nakamoto Mystery Lingers On


Bitcoin's Satoshi Nakamoto Mystery Lingers On

It could be that the hunt for the inventor of Bitcoin, carried out by reporter Leah McGrath Goodman, Newsweek, has been in vain. The magazine has issued a major report ensuring that it has found the father of virtual currency (see here), but the man in question, who has not given an interview to Newsweek, denied the story (see here).

The publication was widely criticised for having published too much details about the life of Dorian Prentice Satoshi Nakamoto, the supposed creator of Bitcoin. Including information which could be easily used to find his address, a person that if confirmed to be the real founder of Bitcoin, has a fortune estimated at $ 400 million .

After being pushed by the many other journalists who found him through Newsweek report, he decided to talk to the Associated Press, and declared that he had never heard of the currency, neither he received a request by Leah McGrath for an interview.

Nakamoto said that he was no longer connected to the Bitcoin, but did so by avoiding to mention the currency, which then leads to understand he was talking about Bitcoin. He told the Associated Press that the entire incident was a misinterpretation made by the Newsweek reporter Leah McGrath.

The confusion would be formed by the coincidence of name, because “Satoshi Nakamoto” is the named use by the founder of Bitcoins, but so far it is unclear whether this is actually a real name, a pseudonym, or even a codename for group of people. The report Newsweek did the whole profile based on assumptions and coincidences without any concrete proof that the person pictured is actually the father of the coin.

The issue became even fuzzier after that in a comment posted by the Satoshi Nakamoto that is actually linked to the birth of the social network Bitcoin P2P Foundation stated: “I’m not Dorian Nakamoto“. This post was created in February 2009 by Nakamoto to announce the launch of the currency. The folks at TechCrunch consulted the creator of the P2P Foundation and he confirmed that the email now used to deny everything was the same as five years ago in creating the post. It seems the mystery lingers on.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *